27 Kasım 2019 Çarşamba

Serbest Bırakalım



Serbest bırakma yöntemi diye bilinen sedona yöntemi, kişisel gelişim tekniklerindendir. Tedavi amaçlı değildir. Ancak olumsuz duygularımızı bu yöntemle serbest bırakarak, onlardan kurtulma imkanı sunuyor bizlere. Serbest bırakma yöntemi nedir? Serbest bırakma yöntemi nasıl uygulanır? Sorularının cevabını yazımızın devamında bulabilirsiniz.


 Sedona Yöntemi Nedir?

Hakkında öncülük yapan kişi Lester Levenson dur. Kendisi bir fizikçidir. Aynı zamanda başarılı bir girişimcidir. Sağlık sorunları ile uğraşırken bir şeyi fark eder. Yaşadığı tüm problemlerin temelinde bastırılmış duygular olduğunu görür. Bunun üzerine Sedona yöntemi yani serbest bırakma yöntemi ile ilgili çalışmalar yapar. Serbest bırakma yöntemi Harword Medical School tarafınca bilimsel olarak onaylanmıştır. Ve 35 yıldan fazladır önde gelen uzmanlarca ve etkili bir kişisel gelişim metodu olarak kabul edilmiştir.


Serbest Bırakmaya Hazır mıyız?

Sedona yöntemi duyguları dönüştürme değil, serbest bırakma yöntemidir. Genel olarak verilen kalem örneğini ben de vermek istiyorum. Elimizde bir kalem tutalım. Bunu sıkı sıkı tutalım. Bir süre sonra rahatsız olmaya başladığımızı hissedelim. Kaslarımızda ve elimizde ağrılar oluşmaya başlıyor. Daha sonra elimizi açalım. Ve kalemin serbestçe hareket etmesine izin verelim. Sonra onu yere düşürelim. İşte duygularımızda aynen bu şekildedir. Elimiz bizi temsil ediyor. Kalbimizdir. Kalem ise olumsuz duygularımızı temsil ediyor. Biz de bilinçaltımıza duygularımıza sıkı sıkı sarılıp onları bırakmak istemeyiz. Onları kendimiz zannederiz. Duygularımızı sahipleniriz. Mesela öfke duygusunu sahipleniriz. Ben sinirliyim deriz. Aslında biz sinirli değiliz. O duygu bizden ayrı. Yine yaşamımızda kendimizi kapatırız. Yani bizi etkileyen, bilincimize giren enerjileri, kendimizi kapattığımız için gitmesine izin vermeyiz. İçimizde tutarız ve her gelen olumsuz enerjiyi, onun aktive ettiği duyguyu sahiplenmeye başlarız. İnsanlar duygularını ya bastırır bilinç altarına iterler. Ya da açığa vururlar. Yani ya konuşurlar ya da tepkisel nöbetler halinde gösterirler. Bu duygular çoğunlukla 0-6 yaş dönemine ait ve hayatımızın geri kalanında biriktirdiğimiz duygularımızdır. Sedona yöntemi ile serbest bırakma uygulamasını yaparak, olumsuz duyguların geçip gitmesine izin veriyoruz. Yani kendimizi şeffaf olarak düşünürsek, bize temas eden şeyler geçip gidiyor, biz de takılıp kalmıyor. Onları kendimiz de bırakmıyoruz.


Serbest Bırakma Yöntemini Nasıl Uygularız?

Çok kolay ve kendi kendimize uygulama imkanı da olan Sedona yöntemi temelde 3 sorudan oluşuyor. Öncelikle kendimizi rahatsız eden bir olayı hatırlayalım. Bu olayın bizde uyandırdığı duyguyu fark edelim. Duygunun bizde oluşturduğu etkiyi tekrar hatırlayalım. Göğsümüz mü daralıyor kalbimiz mi sıkışıyor? Fark edelim.
Sonra kendimize şu soruları soralım.  Hatırladığımız olay bizde öfke duygusu uyandırdı.
1. Öfke duygusunu serbest bırakabilir miyim?
2. Öfke duygumu bırakmaya istekli miyim?
3. Öfke Duygu mu ne zaman bırakabilirim?

Verdiğimiz cevapların çok önemi yok aslında. Evet de diyebiliriz, Hayır da. Önemli olan bu duygumuzun farkına varmamız. İlk seferde başarılı olamadıysak sorun yok. 3 -5 saniyede bir bu soruları yenileyerek 9 kez tekrarlayabiliriz. Sedona yöntemi ile serbest bırakma sadece öfke duygusu ile sınırlı değil elbette. Korku, kıskançlık, suçluluk, yetersizlik, değersizlik, takıntılar gibi olumsuz duyguların tümü serbest bırakılabilir. Birtakım olumsuz inançlarımız da olabilir. Birçoğumuz şanssız, beceriksiz, ben bunu başaramam gibi inançlara sahip olabiliriz. Veya çeşitli biyolojik ve psikolojik rahatsızlıkların temelinde yatan duyguları da serbest bırakabiliriz. Tabii bunun için öncelikle kişinin bu duyguyu bulması, fark etmesi lazım. Uzman eşliğinde uygulandığında daha kısa zamanda ve etkili bir şekilde olumsuz duygu ve inançlarımızdan kurtulabiliriz.

Sonuç olarak Sedona yöntemi etkili bir kişisel gelişim yöntemidir. Olumsuz duygu ve inançlarımızı serbest bırakabiliriz. Bizden akıp gitmesine izin vererek ruhsal arınmayı gerçekleştirebiliriz. Bırakalım ve rahatlayalım.
                                             ÜLKÜ TOKUL

11 yorum:

  1. Beni üzen duygu ve düşünceler benim değil onu gönderiyorum.huzur, sağlık ve başarı benim.şifalandım.teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Evet yine çok faydalı bilgiler öğrendik. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Tebrik ediyorum ülkü hanım harikasınız
    Başarılarınızın ve gayretlerinizin diliyorum.
    Sağlıkla kalın selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  4. Kısa bir süre önce yazılarınızı takip etmeye başladım,insan hayatına olumlu yönde katkı sağlayan herşey çok değerli. Hayata değer katan çalışmalarınızın devam etmesi temennisiyle... yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kendim faydalanırken başkalarıda bu bilgilerden faydalansın istiyorum. Bu amaçla yazmaya karar verdim..

      Sil
  5. Yazılarınızı beğenerek takip ediyorum. Aslında hayatımızdaki olumsuz herşeyi biz yanımızda taşıyoruz.olumsuzluklarla yaşamak bizi mutlu etmiyor o yüzden bırakalım gitsin 👏👏saygılarımla

    YanıtlaSil

Masumiyet ve Beyaz renk

Beyaz, renk bilimciler tarafindan bir renk olarak görülmez. Tüm renkleri yansıtır. Temizliğin masumiyetin ve saflığın simgesi olan beyaz...